Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Nyhetsbrev




Jag som alltid är så trött på alla borden
har nyss fått nya regler
och jag orkar inte ens
ögna igenom hela arket
sprätta upp det där kuvertet
slita upp min själ-
vara djup och svår.

Jag som alltid är så lätt och ytlig
har nyss skärpt till mig själv
och fattat hur jag är
det finns vissa saker
och alla dessa underbara
platser, människor-
stanna kvar hos mig.

Jag som alltid är "bara jag och mig"
har slängt ett öga på en tavla
fått en slängpuss på min msn
börjat gilla läget
kanske släppt på vissa rädslor
börjat sakna dig-
så vi ses i vår.




Fri vers av ellinor lind
Läst 413 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2009-10-25 04:41



Bookmark and Share


  Malinosa
Ja, det gör vi absolut... =) Fint skrivet!
2009-10-25
  > Nästa text
< Föregående

ellinor lind