Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Cellbes, Borås...

Jag hade hört talas om att
Cellbes hade blomsterskydd...

Via internet gick jag in på deras hem-
sida, hittade varan, började beställa...
Skrev in mitt kundnummer, fick veta
att det inte var korrekt, kunde alltså
inte gå vidare...

I morse när jag satt och jobbade via datorn
kom jag ihåg blomsterskydden, ringde upp
Cellbes, efter ha lyssnat till musik och en
röst som kom igen som ett mantra:
Du vet väl att du kan beställa via
internet... Så hördes till slut en
levande röst som sa: Cellbes...
Jag berättade läget, lämnade
mitt kundnummer, på bråkdelen
av en sekund kom mitt namn och
adress upp, no problem, sa han...
Så undrade han vilket varunummer
varan hade som jag tänkt att beställa,
oh sa att jag minnns bara priset 147 kr
och namnet blomsterskydd...

Då fick jag höra.
-Då kunde inte han hjälpa mig för varunumret
måste han ha. Vad jag skulle göra var att leta
reda på det och komma igen, det var bara
ringa upp på nytt.. Jag svarade att jag
bryr mig inte längre......




Övriga genrer (Pastisch/Hommage) av Ewa-Britt Nilson VIP
Läst 420 gånger och applåderad av 7 personer
Publicerad 2013-04-23 09:39



Bookmark and Share


    ADI Nehlin
hmmm, känner igen det där..oerhört frustrerande. Väl skaldat!
2013-04-23

  Ljusletaren
Det var bättre förr ;.)
/kram
2013-04-23

  Lars Hedlin
En bra och intressant text...
2013-04-23

    ej medlem längre
En bra och enkelt skriven text... synd jag har alltid blivit väl bemött och fått hjälp där även utan artikelnummer...
2013-04-23

  lodjuret/seglare VIP
Jotack, det där var en god beskrivning av hur litet företagen bryr sig om ifall man handlar hos dem eller inte. Deras system är perfekta ur deras egna synvinklar, även om systemen är direkt individfientliga. Det påminner om internethjälpen för stockholmare inom kollektivtrafiken. Servicen skall ju vara just en service. Men om man som resande inte har exakt korrekta uppgifter så kan de ibland inte hjälpa en. Internettjänsten är ju helautomatiserad, så det gäller att veta vart man skall åka för att kunna få rätt svar. Om jag exempelvis vill åka till ett bostadsområde jag aldrig varit i förut, så måste jag ändå veta vad busshållplatsen heter som jag skall till. Så då blir det till att först resa dit och läsa på busshållplatsens skylt vad buhållplatsen heter. Sedan återvänder man hem och skriver in skyltens adress i avsedd ruta på internet. När jag påpekat detta fenomen för personalen för lokaltrafiken så säger de bara att de är nöjda med systemet. Även om den enskilda individen kan tycka att systemet har brister. Det är ett bra system för dem som jobbar med det. Och det är väl ofta så det fungerar i mera verkligheten. Systemen är till för dem som jobbar med dem, inte för dem de är avsedda att serva. Jag uppskattar din text väldigt mycket. Den visar så att säga verkligheten på cilvil individnivå.
2013-04-23
  > Nästa text
< Föregående

Ewa-Britt Nilson
Ewa-Britt Nilson VIP

Mina favoriter
Tillägnad Ewa-Britt