citatet från Leif GW Persson
"Man underlättar sin vardag"Jag förstår nu varför jag blivit så skrattlysten. Det är för att allt blivit så parodiskt. Företagens och olika samhällsinstitutioners tekniska lösningar går ut över människors trivsel och komfort. Den som behöver lätta på trycket på Stockholms Central måste SMS-betala för att få tillträde till toalett. Det finns många äldre som inte har en smartphone. Men dom kan ju hålla sig hemma eller sätta på sig blöjor. Svårt är det också att köpa s.k reskassa hos Stockholms Lokaltrafik. Man kan t.ex göra köp genom automater och betala med kort. Många har kanske inte bankkort eller inte de bankkort som gäller hos SL eller kanske drar sig för att stå och fibbla med bankkort i folkträngseln. När man försöker betala på nätet så gäller inte alla bankers kort. Ja, så kan man hålla på och rada upp exempel i det oändliga. Många affärer ha infört kassautsläpp där kunderna själva får registrera och betala sina varor automatiskt. Man överlåter i hög grad åt kunder att göra jobbet åt butiken. Men "what is it in it" för kunden? "Everything is in it" för butiken.
Övriga genrer
(Pastisch/Hommage)
av
Valter Örn
Läst 190 gånger och applåderad av 6 personer Publicerad 2014-08-26 10:06 |
Nästa text
Föregående Valter Örn |