”Kära kunder, klockan har nu slagit 23 och vi har stängt för dagen. Vi ber er därför vänligen att röra er så skyndsamt som möjligt mot utgångskassorna. Ni som slank in för ca 30 sekunder sedan för att ”bara springa in och hämta en liter mjölk”, var snälla och ställ ifrån er varukorgarna. Detta är inte rätt tillfälle att fundera på om ni inte borde passa på att köpa kaffe, påläggg och – just det, bröd – när ni ändå är här. Och visst, det är extrapris på bananerna, men vi lovar att det kommer det att vara i morgon också, när vi öppnar igen klockan 06.00. Och det må vara så att av de arton olika sorters toalettpapper vi har i sortimentet så är det papperet som ni vill ha slut på hyllan, men just nu har vi tyvärr ingen möjlighet att kila ut på lagret och titta efter om det finns mer. Eftersom vi har stängt för dagen. Och det stämmer att bäst-före-datumet på filen har gått ut, men det är samma sak där: vi har tyvärr ingen möjlighet att kila ut på lagret och titta efter om det finns mer. Eftersom vi har stängt för dagen. Men var är serviceandan? frågar ni er kanske. Då skulle vi vilja påminna er om att vi har öppet mellan klockan 6 och 23 – varje dag – och det är svårt att tänka sig att det under dessa sjutton timmar inte skulle finnas ett tillräckligt stort hål i era scheman för att ”bara springa in och hämta en liter mjölk”. Vi vill också passa på att skicka med er en tanke för dagen: ibland är en liter mjölk bara en liter mjölk, men ibland betyder det en missad buss, en inställd date eller en godnattsaga som någon annan fick läsa. Varmt välkomna åter i morgon!”