Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 



"Svenska" Skola är en maskin som skapar XXX tjänare.

 

 

 

*Sfären i skolan fram till slutet av gymnasiet, en massa barn om vem vi vet säkert att de inte kommer att kunna ta examen. Redan är en rekryterad langare, som sträcker sig från Brasilen till Bagdad.

Att syftet med vårt arbete att motivera stolar och löner som de får ner, medan många artificiellt knappt vet för att skriva. En massa manöver som har förlorat sedan början av grundskolan, fulla av förbittring, mindervärdeskomplex, aggressivitet och nästan noll självkänsla.

Den största boven är vår kultur till synes diskriminerande och konkurrents

Här lärare med mediokra meritförekning och destruktiva metoder.

Barn som inte upprätthåller takten är föraktade eftersom eller skyllde.

Det finns inga rehabiliteringsprogram och relevant stöd i Sverige.

Personalen i skolorna och även om det fanns, den skulle undergrävas av vår begränsade tro att världen är uppdelad mellan dumma och smarta!?

Sverige har inte varierat ännu framgångsrika modeller och detta går hand i hand med en dysfunktionell ekonomi som inte kräver olika nivåer av expertis eller yrkesfärdigheter.

Vi har inte längre yrkesskolor; eftersom affärerna inte uppfylls, några unga människor som inte skulle komma ut till att öva med pannan på plogtåg när skulle vara tid att göra det.

Trenden märks och att späda ut en ny, specifika nationella pinsamt.

 

Vi har en extrem, hög procent av barn, dessutom

Dessa inkompetenta inkapabla barn!

– många från landsbygden, präglas av fattigdom, dysfunktionella familjer och socio-emotionella utmaningar som behöver rehabilitering pedagogik, för att inte nämna barn som kommit hit för att skaffa sig den andra fru, men medan är trolovad i sitt hem landet till sin kusin, medan här får en utbildning som hemgift på svenska territoriet och en sambo kring ett svenskt barn vagn med.

Andra-bara mitten-nivå eller barn med inlärningssvårigheter, liten etikett som ”försvagar” sedan primär skolan och överges till förmån för mer kraftfulla eller väl stöds av sina familjer.

Den senare har konsekvent fördubblats road av semiprivat system av meditationer i form av friskolor,

För det mesta, är de inte fördelen av skolan, även om de är användbara eftersom de fungerar som en dimridå och deras resultat för alla hennes skummiga illistighet.

Många av dessa ungdomar får bort-ibland bokstavligen. Deras framgång betraktas med stolthet och som en förevändning för förnekande av katastrof vår hycklande majoritet eller våra genomsnittliga hjärnor och mänskliga resurser.

Vi gör inte saker långsamt, helt enkelt och systematiskt, inte uttrycka det först, sedan med åldern, att diversifiera och fördjupa oss. Program och klassrum i skolan pedagoger inte respekterar de grundläggande principerna för lärande: från enkla till komplexa, från konkret till abstrakt.

Saker är förhastade, trångt, kaotiska, sida vid sida med den emotionella börda, tryck och självförakt. Vi inte odla tillräckligt stunder av triumf; Vi på alla kostnader, att visa dem våra barn att de inte är tillräckligt, och boken gör på hennes medhårs, med svett och illamående.

Innehåll lämnas till torr och fadd, manskap med påståenden av elitistisk som hetsa barn mot varandra i konkurrens, klyftsamhället område falskthet-all leder till nedläggning av skolan-om inte en fysisk en, minst känslomässigt.

Oengagerade barn, frånvarande från sin egen tillväxt, för vem skolan är nästan en våldtäkt!

 

 

 

 




Övriga genrer (Essä/Recension) av Jeflea Norma, Diana. VIP
Läst 535 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2017-06-18 15:39



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Jeflea Norma, Diana.
Jeflea Norma, Diana. VIP