Regnbågens färger i min konst symboliserar "alla ska vara med ingen ska stå utanför" Jag är inte med på detta
i denna världen sker det dagligen. konsekvenserna syns och känns. det är individer som bränns. utbildning ges inte till alla. det är skandalöst i ett modernt samhälle. varför får inte alla adekvat utbildning? varför låter de unga avhoppare från gymnasiet sk elevassistenter utan lärarutbildning undervisa barn med särskilda behov? hur är det ens lagligt att detta sker i landet? varför smiter kommuner eller privatskolor skolplikten? sådana frågor får tydligen inte ställas. eller när man uttalar sig om konsekvenser att de på det här sättet skapar politiker aktivt ett A-lag och B-lag i vårt svenska samhälle. vi berättar och varnar för utvecklingen för den kan leda till kaos i samhället på sikt. se tendenser. den svenska modellen kommer att bli ett skräckexempel. det kostar väldigt mycket att stanna hemma med sitt barn. man får ingen lön när man inte jobbar för att man måste stanna hemma med ett mobbat barn.
då kan man inte betala skatt, att inte ha en inkomst ger ingen pension. vem ska betala för det i framtiden? skolan stänger ute elever med rätt till utbildning.
det betyder att de inte kommer att få ett arbete. det betyder att de inte heller får pension. skjuter upp vad det kostar att förstöra elevernas utbildning. kärleksfulla föräldrar problematiseras av skolpersonal. ingen som säger ifrån till ledningen blir hörd. detta sker i hela landet inte i en enda skola, eller klass. detta leder till att kunskaper förvägras barn i Sverige som lider av en synlig eller osynlig funktionsnedsättning. neuropsykiatrisk funktionsnedsättning eller handikapp hos en elev betyder inte "rätt att mobba", "rätt att diskriminera", "rätt att kränka", "rätt att problematisera", "rätt att döma", "rätt att stänga ute från gemenskapen" så som det motiveras idag av många lärare, skolledare. skolpsykologer samarbetar med denna lednings attityder och uppmanar föräldrarna att byta skola. att byta skola betyder inte att problemet försvinner. vad de säger betyder egentligen att de inte vill ha eleven i just den här skolan. det vill säga att alla inte är välkomna och att den inkluderande skolan inte existerar i verkligheten. detta sker varje dag i skolor runt om i landet. individer som kommer ut skolan utan betyg. de kommer ju inte att kunna försörja sig för de kommer inte att få ett arbete utan utbildning. ja jag tjatar för insikten den tycks inte nått var och en. det tycks inte ha nått politikerna alls. dessa individer kommer bli utslagna. därför kommer de inte få en egen bostad. därför är denna metod politiker använder sig av för att smita från kostnader egentligen ett läger för att skapa kriminella. eleverna som förvägras utbildning väljer inte att bli kriminella, för alla blir inte kriminella. vanligast är att de blir offer för ohederliga individer som har en dold agenda. de verkligt kriminella de fortsätter att behandla barn med särskilda behov felaktigt aldrig någonsin har jag känt sådan oro för tjugo år sedan skrev jag om utvecklingen hur den skulle kunna leda till misär kontaktade Sveriges kommuner och landsting ser inte att förståelse och insikt finns trots att elever, föräldrar och skolpersonal larmar
Övriga genrer
av
Solstrale
Läst 356 gånger och applåderad av 4 personer Publicerad 2018-02-07 07:51
|
Nästa text
Föregående Solstrale
Senast publicerade
LÅT HJÄRTAT VARA MED VID ALLA BESLUT ÖDELÄGGELSE AV ETT HJÄRTA NÄR VI ÄLSKADE II NÄR LÖGNERNA BLEV EN SANNING VAD SEENDET KAN UTGÖRA FÖR HINDER ATT KLAGA ELLER INTE KLAGA = VISAT CIVLIKURAG ELLER INTE HON ÄR JU ETT SOLSKEN ANTROPOMORFISKA DJUR I JULEÅ - Resumé Adventskalender 2023 Se alla |