Duett 20 : Rondell 10 : Växlande Förväntan
Prickig keps : - Vad är det värsta med att det är tio plusgrader under hela januari? Rutig keps : - Ingen snö! Prickig keps : - Nja, litegrann på träden i så fall.... fast jag tänkte en mer psykologisk aspekt. Rutig keps : - Hmm, tio plus är ju bara skönt! Prickig keps : - Mjo, så kan det tyckas nu - men hur känns det då i februari...? Rutig keps : - Lika njutbart?! Prickig keps : - Nix, nej för Hälsingefyr!!! Först blir det givetvis tio MINUS! Rutig keps : - Mhm, måste det det? Prickig keps : - Alla gånger! Och då går vi runt och är gruvligt besvikna, för att värmen försvann. Rutig keps : - Var det det simpla svaret? Prickig keps : - Javisst, besvikelsen! Eller rentav chocken?! Ehuru vi inte alls hade hunnit vänja oss vid vinter... Rutig keps : - Om vi får tjugo plus då? Prickig keps : - Tjugo plus?! Finns inget sånt fenomen i februari här. Rutig keps : - Snö håller värmen dock. Prickig keps : - Sluta tjata om snö och sommar och sånt! Nu är det ju närmast vår! Rutig keps : - Våren är med andra ord det värsta med vintern?? Prickig keps : - Tar du dig ironisk ton nu?! Rutig keps : - Jag återkastar bara ditt sarkastiska resonemang och din förunderliga frågeställning. Prickig keps : - Minsann?! Rutig keps : - Dessutom kan jag gott förstå alla er som blir gladare av att gå från tio minus till tio plus.. Prickig keps : - ..än tvärtom, jo! Rutig keps : - Inte desto mindre skulle jag föredra ett fokus i linje med : Vad är det bästa med att utstå snöslask under hela mars...? Prickig keps : - Icke lika komisk gåta! Rutig keps : - Kanske, men ej heller lika tragisk? Prickig keps : - På pricken! Rutig keps : - Nu ska jag ta mig en tur till Grönland, så att lyckan spirar i april.... Prickig keps : - Gott uppslag! Farväl, kamrat! Rutig keps : - Ajöss på dig också! Tack för den svalkande rundan!
Övriga genrer
(Drama/Dialog)
av
TrollTörnTrappan
Läst 221 gånger och applåderad av 2 personer Publicerad 2020-01-22 14:21
|
Nästa text
Föregående
TrollTörnTrappan |