Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Inför hela världen hände det jag så länge drömt om. Att rättfärdigt ta till våld. (klarar vi/ni klämkäcka svenskar av att läsa det här?) För att kunna förstå bör man känna mannen, legenden, tysta och starka, karismatiske, nr 10, Zinedine Zidane.


Zizou

Efter många försök att nonchalera brast det till slut.


\" .. och inför 2 miljarder tv-tittare visade mannen, i mitt hjärta, hur en riktig bedragare till medmänniska skall hanteras \"

Riktigt gjort, Zidane.

Verbala förolämpningar gör ondare än skallar och slag.
Det lärde han oss, och även Er, som inte förstår, just nu.


Varifrån fick han denna styrka?

I från hans moder, som från sin oglamorösa sjuksäng nu bett om att få Materazzis kulor på ett fat.

Det, är inte enbart kul.
Det är viktigt, modigt men mest av allt, självfallet.


bifogad länk -


http://www.aftonbladet.se/ettor/webb/2827_normal.html




Övriga genrer av KryZtof
Läst 520 gånger
Publicerad 2006-07-13 20:04



Bookmark and Share


  Albert
jag tycker att det var bra gjort av Zizou
skulle vara intressant om alla provokationer i lagidrotter hördes, så man ser vilka människor som är på plan, så skulle vi nog sluta att se på all denna idiotiska lagsporter
varför blir man inte dömd i domstol för det som utspelas på en fotbollsplan?
2006-07-23

    KryZtof
inte när det är så offentligt, nej.

En käftsmäll gör inte ont, jämfört med ord som tränger in i själen.
Mycket av det som sägs ska man självfallet skaka av sig och förhoppningsvis skratta åt. Men det finns en gräns.
2006-07-22

  Uffe Agnetun
Fotboll är vuxna pojkars lek i aphjärnans tummelplats ..
2006-07-22

  Uffe Agnetun
våld är den svages svar på provokation ...
2006-07-22
  > Nästa text
< Föregående

KryZtof