Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
och problem


Tisdag bön ger dig hälsa hopp och befriar dig från sjukdomar

 


Varje kristen har också stunder av balans i livet och tar sin tillflykt i bönen. Tisdagens bön är en som räddar dig från problem, eftersom du är extremt stark. Det finns flera åsikter från dem som kände dess effekter. "Det hjälpte mig mycket!", "Det är verkligen extraordinärt!"

"Herre, min Gud, jag står inför ditt heliga ansikte och bekänner min stora ovärdighet, hjälplöshet och fattigdom. För detta ber jag dig: O söt vår och nådens barmhärtighet, öppna himmelens dammar och regn över mig din barmhärtighets godhet, så att jag kan kasta tårar, gråta, tvätta och rena min själ från syndens förorening, med stark omvändelse och Sann. Och för att ge mig denna gåva, herre, placerar jag föregångaren John, till vilken jag säger:



O lärare till omvändelse och stor profet, som är större än alla profeterna, som Guds Son själv kallade dig i det heliga evangeliet, du som visade Herren Kristus för folket, du som döpte honom i Jordanien och såg himlen öppnas, ni som hörde den himmelske Faders röst och såg den Helige Ande som en duva som faller ner på honom.
Be, hjälp mig med din förbön, du som sitter i himlen inför den eviga domaren och gör honom barmhärtig mot mig, för du har mycket djärvhet i hans kärlek.


Räck ut den hand som du döpte honom med och förstöra mina onda tankar och stärka mig att spendera mitt liv på Guds goda väg. Amen."




Fri vers (Fri form) av Jeflea Norma, Diana. VIP
Läst 103 gånger och applåderad av 4 personer
Publicerad 2020-09-29 18:42



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Jeflea Norma, Diana.
Jeflea Norma, Diana. VIP