Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Kuliss #12 : Reparatör Färdig Före

 

 

 

Reparatörer förefaller vara ett släkte för sig. De hinner ofta fixa fordonet FÖRE den utlovade tidpunkten... och det med råge och god marginal. Min cykelreparatör brukar vara två dagar snabbare än han säger - fastän han ser precis vilket ingrepp det rör sig om. På bilverkstan för pappas del har de just färdigfixat en VECKA fortare än utlovat!!!!!!! Och då handlade det ingalunda om några reservdelar med osäker leveranstid - utan om det datum som de överhuvudtaget kunde börja kika på problemet.

Det du! Genom historien skulle nog många ha drömt om att jag kunde agera mer åt det hållet, istället för min vana att prokrastrinera och/eller hinna i sista sekund [nåja, en kvart efter]. Å andra sidan kan det ställa till lika stora problem, att få något tidigare än man tror... Eftersom man då just har ställt in andra utflykter som krävde bilen/cykeln - och sen blir frustrerad eller besviken en gång till, för att man trots allt aldrig hade behövt ställa in. Bara att vara glad hursomhelst, tacka och ta emot?!



Kan det hela vara en listig metod - att göra kunderna såpass positivt överraskade att de gärna återkommer?! Eller är reparatörerna lika oerhört fullbokade som de påstår, men jobbar ändå på hårdare än de vill erkänna?! Törhända är de bara gnidiga nog att bokföra längre arbetstid än de faktiskt tar på sig?! Kanske lyckas de ej tacka nej till tusen nya, trasiga fordon, som helt enkelt tvingar dem att skapa fysiskt utrymme genom att förfärdiga alla innestående - om det så än medför att hoppa över en lunch eller två?!

Måhända blundar de och ser särskilt hjälpbehövande människor inom sig, som liksom får gå före i deras kö?! [varför jag skulle förtjäna sådan sympati övergår dock mitt förstånd]. Eller lämnar de snarare alltid luckor i sina scheman - utifall någon very super important person skulle komma förbi och be om ett handtag, vilket sällan sker i verkligheten?! Någon som vet bättre hur en reparatörs roll förhåller sig till vardagen??

 

 

 

 




Övriga genrer (Kåseri) av TrollTörnTrappan VIP
Läst 181 gånger och applåderad av 1 personer
Publicerad 2022-07-31 10:10



Bookmark and Share


  lodjuret/seglare VIP
Jag kan inte garantera att jag tagit del av hela texten eller ens delar av den. Har jag så gjort kommer jag förstås att ha glömt det på vinden när den blåser så utomhus.
2022-07-31

    Lena Söderkvist VIP
Det är mycket man kan fråga sig om detta, men jag tror att svaret är enkelt: Man säger att det skall ta den och den tiden för säkerhets skull, så slipper kunden bli besviken. Det blir litet som att lämna en garanti.
2022-07-31
  > Nästa text
< Föregående

TrollTörnTrappan
TrollTörnTrappan VIP