Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Bön om befrielse från allt ont gärningar.

Bön om befrielse från allt ont (gärningar) i detta ögonblick behöver vi mer än något annat viktigt i världen. "Herre, Herre Jesus Kristus, vår Gud, skapare och uppehållare (ledare) av alla, helig och härlig är du, konungarnas konung och herrarnas Herre, ära dig. Du som bor i det ogenomträngliga och oåtkomliga ljuset, för min ödmjuka och ovärdiga tjänares bön, driv bort demonerna och släck deras list från dina tjänare, häll ner regnet i god tid över hela jorden och låt det bära sitt frukter, låt träden och vinstockarna bära sin fulla frukt, låt kvinnorna lösas och befrias från moderlivets karghet, de och hela världen först lösas, lösa också allt byggande från alla djävulska band. Och lös upp din tjänare (namn) tillsammans med hela hans hushåll, från alla satans band, magi, charm och fientliga krafter. Förhindra dig, Herre, våra fäders Gud, allt Satans verk, du som ger befrielse från magi, trolldom, besvärjelser och alla hans gärningar och alla hans band, och förstör allt listigt verk genom att minnas det Allra Heligaste Så, Herre, allas Herre, hör mig ovärdig, och lös din tjänare (namn), från Satans alla band och vare sig han är bunden i himmelen eller på jorden, eller med huden av mållösa djur eller med järn eller sten. Eller med trä, eller med skrift, eller med människoblod, eller med det av fåglar, eller med det av fiskar. Eller genom orenhet eller på annat sätt föll de över honom, eller om de kom från en annan plats, från havet, från brunnarna, från gravarna. Eller från någon annan plats, eller om den kom genom mänskliga naglar, djur- eller fågelklor eller ormar (levande eller döda). Eller genom de dödas land, eller om det kom genom stickning av nålar, lös dem för alltid, detta ögonblick, Herre, med Din stora kraft. Du, Herre, vår Gud, som vet och vet allt, lös nu upp, krossa och förstör magins verk, och skydda Din tjänare (namn), med hela hans hushåll från alla djävulska anordningar. Krossa med meningen med det ärliga och livgivande Ditt Kors alla motstående krafter. Fördärva, förstör och ta bort för alltid magi, trolldom och trolldom från Din tjänare (namn). Herre, hör mig din syndiga tjänare och hela mitt hus och lös dem från middagsdemonen, från all sjukdom och från alla förbannelser, från all vrede, olycka, förtal, avund, charm, hänsynslöshet, lättja, girighet, hjälplöshet, dumhet, oklokhet, stolthet, grymhet, orättvisa, högmod och från alla fel och misstag, kända och okända, för ditt heliga namn, att du är välsignad för alltid. Amen!".




Fri vers (Prosapoesi) av Jeflea Norma, Diana. VIP
Läst 46 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2022-11-08 10:44



Bookmark and Share


    ej medlem längre
God is a woman, jesus wife is lilith, the first planet beyond pluto
2022-11-09

  MariaEvighet
OM Sverige o alla länder hade haft respekt nog för HERREN, så hade det sett annorlunda ut. Men enligt Guds ord, så är det så här det skulle bli. Det går fort nu och det vet man inte, för man känner inte Den Högste. /Maria
2022-11-09

  MariaEvighet
OM Sverige o alla länder hade haft respekt nog för HERREN, så hade det sett annorlunda ut. Men enligt Guds ord, så är det så här det skulle bli. Det går fort nu och det vet man inte, för man känner inte Den Högste. /Maria
2022-11-09

  Jeflea Norma, Diana. VIP
Gud hjälpe mig, men jag gillar inte bedrägerier, bara Gud kan lösa upp dig, bara be till honom!!
2022-11-08
  > Nästa text
< Föregående

Jeflea Norma, Diana.
Jeflea Norma, Diana. VIP