Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Längtan efter svalka på fjället

Det var hett på fjället där vi började vandringen och utgick från Fatmomakke kyrkstad inga moln fanns på himlen; Vandring i fyra dagar och vi kom ner och tillbaka till Fatmomakke femte dagen, oj vilken befrielse. Nu kunde vi spisa vanlig mat på en restaurang intill.
*****
Oj vad jag längtar efter vila och svalka och det brann värme i stenarna vi kom fram till och vi kunde rasta och gömma oss för solen intill av den större på stenar.
Det var då när somrarna och klimatet började bli varmare.

Vandringen uthärdades

© Rakel Stenmark




Fri vers (Fri form) av Rakel Stenmark VIP
Läst 84 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2025-02-15 11:38



Bookmark and Share


    Lena Söderkvist VIP
Både bild och text för lustigt nog tankarna till förra årets fantastiska julkalender (den där skurken heter Lena av någon anledning). Värme av svett efter en vandring är den bästa bastun. Trivsamma rader.
2025-02-15
  > Nästa text
< Föregående

Rakel Stenmark
Rakel Stenmark VIP