|
ur Sedulousa observationer
Mångfaldens idyll* Filosofisk betraktelse
En ständig jakt på förändring Av den befintliga välfärden Som om det vi har inte duger Sakta men säkert kommer nya åtgärder Smygande från inskränkthetens borg Med en nedmontering av välfärden i vårt land Ett system som ska omarbetas in absurdum När den ytlige enbart ser problem Och att inget blivit bättre numera! Där andra ser utveckling och bra standard Det propageras från maktens korridor Att alla inte kan vara med och att utrensning ska ske När har människor varit med om något sådant förr? Vem avgör vilka människor som ska få vara med? Inte jag i alla fall härute i periferin Jag tar avstånd från utrensningstänkande Jag säger att det finns gott om plats för oss människor På denna jord vi lever under samma himmel Denna stora värld med rik mångfald på djur och natur Något utökat livsrumstänkande finns det inget behov av I den värld jag ser framför mig
Taleptox skrev Den 20250610 <+>
Övriga genrer
(Satir)
av
Taleptox
Läst 48 gånger Publicerad 2025-06-10 17:31 |
Nästa text
Föregående
Taleptox |