Redan medlem?
Logga in
|
ur Kärlekens villospår
En värdelös textJag läser en text som får mig att tänka på Hur värdelös man är som en fattig sjukpensionär Med sämre minne och ekonomi nuförtiden än förut. Och hur lite skillnad det är på oss människor!? Och en äldre kvinna i pensionsåldern frågar; ”Vad har man gjort för att det ska ha blivit såhär?” Och jag svarar ”Det är du inte ensamen om” En annan yngre kvinna säger då förebrående ”Det är kanske ingen tröst” ”Va dum jag var” tänker jag senare som yttrade mig
Taleptox skrev Den 20250705 <+>
Övriga genrer
(Satir)
av
Taleptox
Läst 43 gånger Publicerad 2025-07-05 15:55 |
Nästa text
Föregående
Taleptox |