Redan medlem?
Logga in
|
ur Hymner
Åldrandets hymnAck, jag diktar om åldrandets Ofrånkomlighet Tiden den tickar på För ett år sedan var jag Ett år yngre än idag En tid som inte kommer tillbaka På annat sätt än som ett minne Från en svunnen tid Men vad jag gjorde mer exakt För exakt ett år sedan Är höljt i mer dunkel Än vad jag anade Att det skulle bli Jag får gräva djupt i Minnets djupa blå Och kanske minns jag då ?? Något jag inte riktigt Tidigare kom ihåg Men vad är väl ett förlupet minne värt ? Än att till fullo få leva i nuet?? När slutet kommer Är ovisst och dolt i Guds hand Vad den ovissa framtiden Bär med sig i sin ryggsäck Får tiden i dunkelhet framvisa
Taleptox skrev Den 20250804 <+> |
Nästa text
Föregående
Taleptox |