Sekunder, minuter, timmar går
Men ändå känns det som igår
Du sliter ut mitt hjärta, det går helt itu
Allt kan dra åt fan för allt jag vill ha är du
Tår efter tår, jag mår som ett sår
Ett sår som i smärta ekar, år efter år
Jag kollar på min mage, mina ben, armar och lår
Om jag går ner lite, vill du ha mig då?
Om jag smälter in bland folket, kan jag då dig få?
Försöker skriva ut allt, men hjärtat ditt känns kallt
Om jag bara kunde skulle jag bära dina besvär
Bara du kommer tillbaka, det kvittar när
Du går in på min profil, kikar här ocb där
Men varför gör du så, om du nu vet hur kär jag är?
Ge mig en förklaring, eller iallafall ett klart slut
För du tär sönder mig, själen går i knut
Skiter i allt, inget känns bra, när du är den enda jag vill ha.
Flyttar min blick, gör det tio gånger om
Försöker manifestera, men som om
Hade skrivit klart min dikt nu.
Men hur den slutar, ja det avgör ju du.