Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Svart skärm



När datorn inte startar
trots nytt aggregat
och kabel
när skärmen förblir svart
trots all kostnad
tid och möda
vi lagt ut på den...

vad sägs om en ny maskin
när nu den gamla ger oss ingenting

Mycket av vår längtan
vår förväntan
och vårt hopp
har vi kopplat upp
på ett digitalt liv
så med risk att låta
som en reklamskylt
vad sägs om en ny-start
visst låter det nåt?




Fri vers (Fri form) av Blomma-Stjärna VIP
Läst 92 gånger och applåderad av 5 personer
Publicerad 2025-09-01 16:57



Bookmark and Share


  Bengt Hedlund VIP
Minns att jag hade en gammal laddsladd till min telefon. Den laddade väldigt långsamt. Jag ville inte köpa en ny. Men till slut förstod jag att det var ohållbart, och att jag bara var gnetig.
2025-09-23

    Lena Söderkvist VIP
Tänkvärt, och det gäller inte bara datorer, som du berättar mellan raderna.
2025-09-03

  Nika M VIP
En ny start utan så mycket skärmtid låter bra. Känner igen skräcken när skärmen blir svart.
2025-09-03

  Monika A Mirsch
ny-start - jaaa!
Har trivts jättebra på poeter.se -sidan
Och trevligt att Du
Blomma + Stjärna
e så aktiv, så positiv!
Ha det gott!
h. Monika
2025-09-03

  Anya VIP
En ovanlig dikt som tar upp ett ovanligt, men aktuellt ämne. Jag försöker skära ner på skärmtiden, men det är svårt. Undra om man är beroende???
2025-09-03

  Kungskobran VIP
Nätet är vår stund på jorden
2025-09-02

  Marita Ohlquist VIP
När datorn inte fungerar så blir världen liten.
Ny- start är ett väl valt ord.
2025-09-01
  > Nästa text
< Föregående

Blomma-Stjärna
Blomma-Stjärna VIP