Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
© Niklas Eriksson 2026


_Vare sig

Mörker skrämmer inte mig.
Jag är inte rädd för mörker.

Ensamhet skrämmer mig.

Ensam är jag vare sig
det är mörkt eller ljust,
vare sig jag umgås med
någon eller inte,
vare sig jag är glad
eller ledsen,
vare sig jag vill
eller ej.

Ensamhet skrämmer mig.

...ändå väljer jag bort att
umgås.

För att vara ensam i
sällskap med andra
är det mest ensamma
man kan bli.




Fri vers (Fri form) av Oovärd
Läst 45 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2026-02-03 14:06



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Oovärd
Oovärd