Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Lära sig skriva poesi

Läste rubriken:
"Oron för OS-backen: ..."
Det är inget rim, men det sjöng så skönt när jag läste det.
Kanske är det vad poesi och vad stavelser är och varför jag älskar att läsa just poesi. Eller så är det något annat, jag vet inte, backar eller oro och OS eller nånting. Fri vers och fri form för jag kan inget annat när jag skriver.




Fri vers (Fri form) av bojohansson
Läst 65 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2026-02-10 19:55



Bookmark and Share


    Sefarge VIP
Just så! O-na tillsammans gör
mycket ibland för att poesin
skall kunna kännas fram?
;)

2026-02-11

  Ulf Carlsson VIP
Det ÄR rim, s.k. uddrim! O rimmar på O. Dessutom är rubriken musikalisk i läsrytm och form.
Du kände rätt!
2026-02-11
  > Nästa text
< Föregående

bojohansson
bojohansson