Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

*Människo-kärlek*



Varm empati för Judar
Men kraftig antipati
mot Palestinier samt
Vice versa.

Är det människo-kärlek
det?

Och om man bara kan
'älska' den ena halvan

Men hata och avsky
den andra halvan av
mänsklighet

Hur kommer det då
att gå i framtiden?




Övriga genrer (Drama/Dialog) av Sefarge VIP
Läst 41 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2026-03-28 08:18



Bookmark and Share


  Dolcehalit VIP
En komplex fråga. I grunden vore önskedrömmen att människokärlek finns, för då skulle väl problemet vara löst.

Men i dagsläget kanske man inte älskar alla handlingar som båda sidor gör.
2026-03-28

    Sefarge VIP
'Svar' till K--K:
Ja med kärn-
kraft o vapen
i bakgrunden
går det som
det går?

2026-03-28

  Kungskobran VIP
Jag hatar den jag vill
håll käft och sitt still
2026-03-28
  > Nästa text
< Föregående

Sefarge VIP