Vill ni veta vad som finns i en bubbla?
En liten händelse blir som ett frö inom en
sen växer orden till meningar som grenar.
Varje blad blir ett ord
som växer sig stora
liksom kräver nya ord hela tiden.
Det blir för mycket för en
händelsen kan dö om inte orden sägs högt.
Så skapas texterna i psykosen.
Det gör så ont i kroppen
som en inflammation inom huvudet
skapas stress och ångest och nedstämdhet.
Om den lilla händelsen är fruktansvärd mot en
då blir det svart mörker, blodigt ljus inom en.
Det heter att bli sårad.
Istället för att prata högt alla ord
så lägger man ihop och skriver
men det blir blixtlås skrivet ja
texter för man behöver hålla ihop
sig själv med bestämdhet underkasta
sitt omdöme tills nästa liten händelse.
Varje text är ett skydd, överlevnads frö.
Varje psykos skadar kroppen som
efter en inflammation i hjärnan,
Det är konstigt nu när jag skrivit
och hållit på med ord och texter
känner jag nu, stillad psykos
alla frön och förgreningar finns kvar
fast psykosen blivit lugn igen.
Jag vågar inte läsa texterna
för dom är skrivna i en utanför
känsla, är du rädd, det är jag.
Alla blad
en bok
livets frö
(Jag fortsätter skriva "blixtlås" dialoger.
Fastän man inte ska det i romaner,
menade en journalist på deras hemsida.)
Min bubbla är under av möjligheter
men bara om jag får ha mitt eget sätt
det är därför jag inte studerar andras
böcker, orkar inte..
Orkar inte bli riktig författare..
Skönt att formulera sig i en kort text igen.
Uppgift: Måla en bild av tankarna i texten.
Det blir ett träd med blad och många grenar.
Jag känner mig inte styrd av orden längre
mår mycket bättre nu och texterna, bara blir
ändå,
vinden får trädet att röra sig så skönt.
Har du också planterat ett frö inom dig?
"Nu är det rast" ropar kurs ledaren
Men du skulle ju berätta vad en bubbla är!
Jag vet inte, men vi säger att sitta i en bubbla.
Vilken hjälp en får här!
Måla dina inre bilder och se efteråt hur du mår.
Jaja..