Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

boomerific hantavirus!







när jag hör saker på nyheterna om ett virus som sprids på en båt eller dylikt så hoppas jag alltid att det ska vara början på en ny pandemi, vad vackert det hade varit med ett virus som spred sig och tuggade i sig typ 90% av jordens befolkning, det skulle vara som om viruset i själva verket var en antikropp i jordens immunförsvar mot dödliga parasiter, för det är väl egentligen det som vi människor är, en dödlig parasit som äter sig igenom jordens resurser och lämnar efter sig ändlös förstörelse, jag tycker att de 12 apornas armé är en mycket bra film (även om brad pitt är aningen dålig i den), där är det någon som producerar ett virus som dödar typ alla människor men räddar djuren, människan har ändå lyckats sabba hela jorden på typ 100 år vilket är rätt bra jobbat med tanke på att den är typ 5 miljarder år gammal, vi har alltså med kirurgisk precision och effektivitet förstört vårt enda hem i denna ödsliga och mörka del av universum, jag är inte så sugen på att flytta till mars med elon musk som president och bo i en slags cell och dricka återvunnet vatten, men det kommer att bli det enda alternativet om det fortsätter så här, tyvärr ser hantaviruset ut att spridas alltför långsamt för att skapa en pandemi, så vi får fortsätta att reproducera oss och bli över 10 miljarder människor och alla ska tugga i sig av jordens resurser och sedan skita ut restprodukterna någonstans, framtiden kommer att bestå av ett berg av sopor för medelklass och fattiga, och för de rika kommer det finnas ett fåtal grönskande öar med glaskupor runt sig så att de inte utsätts för den totalt upphettade och giftiga atmosfären, det kommer att suga att vara medelklass, alla kommer att få äta muterade råttor till lunch och middag varje dag, de fattiga kommer bara att kunna äta de överblivna tumörerna från medelklassens middagar, men hela donalds trumps släkt och barnbarns barn kommer att sitta i en glaskupol på en grönskande ö och äta ko och häst och kunna bada i kristallklart artificiellt vatten med artificiella prunkande korallrev med artificiella fiskar som simmar omkring och ser naturtrogna ut, nä, kanske någon kines i ett bsl-4-labb kan rädda oss ändå, de försökte ju mutera ett vanligt förkylningsvirus med ett coronavirus som de hittade i en fladdermus, de kanske ska försöka mutera ett ebolavirus med ett vanligt förkylningsvirus, så att vi får luftburen ebola med typ 90% dödlighet genom inre blödningar och dylikt, host host, och sedan ond bråd död för stora delar av jordens befolkning, då hade gnuerna och lejonen i afrika kunnat andas ut, det hade varit som om hela jorden kunde ta ett andetag av lättnad när dessa onda parasiter till människor äntligen togs av daga, en stor del av miljöförstöringen beror nog på att det finns så många boomers, de har noll respekt för naturen, de flyger överallt hela tiden och konsumerar utan några tankar på att jordens resurser är begränsade, boomers tror att de är guds gåva till samhället men egentligen har de inte uträttat något gott under sin levnadstid, snarare bara gjort jorden ännu mer förpestad med sin bekymmerslösa livsföring utan någon tanke på framtiden, nä, det finns nog ingen annan generation i mänsklighetens historia som har fuckat upp jorden så mycket som dessa boomers har gjort, och så lyssnar de på sina jävla abba-låtar under tiden som de breder ut sin konformistiska livsföring över alla levande ting, nä, skönt att vi snart slipper alla egocentriska, självgoda boomers som alltid vet allting bäst trots att de egentligen inte vet ett skit, hoppas alla som läser detta känner sig peppade inför framtiden nu när ni vet att era barnbarns barn kommer att äta muterade råttor till lunch och middag när de sitter i sin lilla underjordiska grotta 22 timmar om dagen och bara kan ge sig ut i den giftiga atmosfären typ 2 timmar om dagen i tung och varm skyddsdräkt på de öppna giftiga vidderna där de kan jaga fler cancerogena och muterade råttor att äta, det är en “peppig” framtid som väntar, skönt att man typ kommer att vara död då iaf, ha en bra dag, kärlek och handhjärta / A











 



Prosa av Androiden VIP
Läst 32 gånger
Publicerad 2026-05-11 14:12



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Androiden
Androiden VIP