Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Krigssminkning







Ja tog ut 1200 på krediten… sov hos min partner i natt… när jag kom hem klippte brorsan mitt gräs?! Tänkte ge han 200 undrar om det räcker? Han måste ju ha tankat gräsklipparen med! Ska hem till dom ikväll dom ska visst bjuda på mat… rosé med tror jag… syrrans familj och mamma och pappa ska väl dit med vi ska sitta på uteglasade och titta på körsbärsträdet det är tradition när mormor och morfar bodde där… ska ta ett glas bara ska köra i morgon… då ska vi plantera… min partner köpte mobil på mitt klarna skickade tillbaka allt med pansarglas och fodral sen fick jag betala för glaset och fodralet vet inte om jag gjorde något fel när vi lade med alltihopa… så det var 267 kronor på ingenting har mejlat dom… får se vad som händer… har sminkat mig med allt! Dom har köpt en murika får se om dom lagar mat på den ikväll… kul att vara hemma… kul att vara hos min partner med… vi satt ute igår och pratade en massa med hans granne otroligt trevligt… åt godis drack kaffe… jag gjorde en skinksallad som vi åt ute på balkongen… köpte bladspenat på Lidl ett kilo för tjugo kronor… jag älskar sallad! Ska bara göra sallad nu. Ska vara där 18… ska gå snart…








Fri vers av Madeleine Eriksson
Läst 40 gånger och applåderad av 2 personer
Publicerad 2026-05-23 17:48



Bookmark and Share

  > Nästa text
< Föregående

Madeleine Eriksson