Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 
Det är någon som spökar…


Syster Sigrid


I rödblommig klänning du sveper in,
ser på mig lugnt och stilla
I vänster hand ett kors du bär,
i den högra en postilla

Du smeker min kind med en kylig bris,
och tröstar mig om natten
Lyckligt emottagande din andliga spis,
jag ratar mitt smutsiga vatten

Långsamt förstår jag vem du är,
du kvinna med mystisk lyster
Jag blundar och viskar…”Oh Sigrid...”

”...Du är min KÄRLEKS syster!”












Fri vers av Carola Jeryd
Läst 368 gånger
Publicerad 2006-10-11 23:42



Bookmark and Share


    ej medlem längre
Verkligen ett gripande sätt att beskriva ångesten inför en broders begravning!
2006-11-04

    Camillaa
mycket fiin
/ C *
2006-10-14
  > Nästa text
< Föregående

Carola Jeryd
Carola Jeryd

Mina favoriter
1500 dagar-nånting
för