Poeter.se logo icon
Redan medlem?   Logga in




 

Banktaket är nått



Åkte förbi SE bankens huvud kontor…

De byggde på sitt parkeringshus

Uppåt…


Man lyfte taket och gjorde fler våningar

Det är märligt så många kontor man lagt ner

Men på huvudkontoret är inte det nån neddragning inte



Säger det inte mer än allt annat att de lurat några fler

Så att de fått mer pengar över

Ena dan så skryter de över hur mycket pengat de tjänar

Nästa dag måste de ta ut högre avgifter…

De räknar med att vi är dumma, och går på det

De räknar med att vi är dumma, och bara betalar…




Fri vers av LassO
Läst 246 gånger och applåderad av 3 personer
Publicerad 2008-05-26 09:56



Bookmark and Share


  RogerIvan
Visst är de så. Själv vägrade jag i det längsta att betala via internet.

Alltså:
Att betala för att göra deras jobb så dom kunde avskeda sin personal.

Men nu sitter jag där... Orkar inte kämpa emot längre.
2008-05-26

  -Ulla Tilemo- VIP
Och tyvärr räknar de rätt. Hela tiden, för vi betalar och betalar.....
2008-05-26
  > Nästa text
< Föregående

LassO
LassO