Publicerad 2010-01-05 23:08 av *Camilla*




Vi är en orkester utan namn och alla stämmor är oss



Boy

Du lärde mig spela saxofon
utan instrument
Min tunga skriver noter i min mun
jag sjunger med



Sömnlösa lakan i din säng
du viker vackert
jag river upp


Sockervita pärltänder i din mun
du ler
jag ser det när du pratar
du ler fast din mun är
tom på ord




Granitsten på ditt golv
jag värmer fötterna
mot din kropp
jag gråter glädje på din kind




Solfångst i din bröstkorg
vem behöver rymma när du är fristad
Utanför är det kallt
minus nitton och ett halvt

 

Jag sjunger tystnad
du spelar cello med dina blickar
jag andas liv

 

 

Solrosblad på din säng
Du väntar mig
jag väntar
också

Oh Boy









Om det bara vore du















Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren *Camilla* med Poeter.se id #9060 innehar upphovsrätten