Publicerad 2010-01-05 23:08 av *Camilla*
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren *Camilla* med Poeter.se id #9060 innehar upphovsrätten
Vi är en orkester utan namn och alla stämmor är oss
Boy
Du lärde mig spela saxofon
utan instrument
Min tunga skriver noter i min mun
jag sjunger med
Sömnlösa lakan i din säng
du viker vackert
jag river upp
Sockervita pärltänder i din mun
du ler
jag ser det när du pratar
du ler fast din mun är
tom på ord
Granitsten på ditt golv
jag värmer fötterna
mot din kropp
jag gråter glädje på din kind
Solfångst i din bröstkorg
vem behöver rymma när du är fristad
Utanför är det kallt
minus nitton och ett halvt
Jag sjunger tystnad
du spelar cello med dina blickar
jag andas liv
Solrosblad på din säng
Du väntar mig
jag väntar
också
Oh Boy
Om det bara vore du
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren *Camilla* med Poeter.se id #9060 innehar upphovsrätten