Publicerad 2010-06-22 23:11 av eweh
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren eweh med Poeter.se id #18964 innehar upphovsrätten
Mamma
Åh jag känner ju igen
Jag minns inte ens att jag fick veta
att jag skulle till dig förens i kanske förrgår
då livet och ljuset fortfarande satte djupa spår.
Men nej, jag kan ju inget göra
bara sitta här och höra
på ditt gnäll och tjat
om oss som aldrig vill komma över på film eller mat.
Men vuxna dom borde klara
att va snälla, vuxna och underbara
mot varann och inte bara dissa, gå runt och gissa, pissa
på varann och hoppas att dom andra kan
glömma att vännen inte kom,
vadå? Ska vi sjunga en glädjesång som om
livet hade en större aspekt än bara tillit,
respekt och sån skit.
Men åh jag känner ju igen
för mammas vänner
är såna som inte känner
när dom sårar min mamma
och jag hoppas dom får smaka stekpanna.
För min Anna
är en riktigt riktigt bra mamma.
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren eweh med Poeter.se id #18964 innehar upphovsrätten