Publicerad 2010-11-28 18:11 av Nevermore

Jag skyller allt på Epik High..


Storebror Sol

Den sol som skänker liv
Åt livlös jord
Ger träden knoppar
Och frukten sötma

Så faller friskt regn
Som renar luften
Och svalkar den värld
Storebror sakta förtär

Vi andas ozon
Och intalar oss att det är
En skänk från ovan
Vi vänder våra ansikten
Mot himlen för tröst
När blåsten drar i våra kappor

Stjärnljus som
Lyser upp din kropp
Där den rebelliskt ligger naken
Under en molnfri himmel
Mjölkvit hy
Och blommor i ditt hår

Ur avgrunden
Kryper odjuren fram
Och dansar runt dig
Du söker endast
Gryningens första strålar
Och märker intet

När jorden rämnar
Står vi stilla i skuggan
Och väntar på att
Solen ska visa sig
Ännu en gång
För att ge sitt liv
Åt den fruktlösa mark
Som vi vandrar på





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Nevermore med Poeter.se id #10968 innehar upphovsrätten