Publicerad 2010-11-08 23:04 av leika




jag hatar mig själv för detta.


du fann mig längst ned på botten,
fast i tonårens fylleri
och jag var galnast på fester
och drack sprit för att bli smärtfri
inuti.

och jag rökte cigaretter till
jag andades rök hela tiden
för att kliva på vinet varje fredag
för att slippa tänka på
framtiden.

och jag var vilseledande
med mitt bleka hår
och jag log alltid
för jag kliade upp
varenda sår.

så kom dina två metrar och
vi skulle bara vara inatt
men det var du som kysste
mig i pannan långt in på morgonen
och höll om mig så hårt
att jag aldrig ville släppa.

perrongen förälskade sig i oss
den dagen.
fast vi sa hejdå på kullerstenen
i gamla stan.
men den visste.

och jag fortsatte i tonårstvisterna
med min själ och mitt psyke
och du ringde ner mig
och jag trodde aldrig på oss då.

vi var mer än en natt, jeppe.


och du vet inte hur du
ska reagera när jag
säger att min värld inte
roterar utan dig
jag vet att du klarar dig utan mig,
säger jag.

och du lägger din arm runt mig
för du vet det också
men jag vill bara ha dig,
säger du.

det får väl funka för ikväll.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren leika med Poeter.se id #23509 innehar upphovsrätten