Publicerad 2010-11-11 11:18 av Zabina




Ska vi skapa en parallellvärld, du och jag?

Ska vi skapa en parallellvärld, du och jag?
En där allt blev annorlunda.
Där jag valde en annan väg,
valde dig,
valde oss.

En värld där allt är exakt likadant,
men ändå helt annorlunda.
En värld där du är lycklig,
där jag får se dig le,
på riktigt,
sådär så att det når dina ögon.

Ska vi skapa en parallellvärld, du och jag?
En där jag får pilla dig i håret,
utan att känna samvetet gnaga.
Där vi inte behöver sitta på våra händer
i vars en ände av soffan.
En där du kan hålla om mig,
hur länge och nära du vill.

Mest av allt vill jag skapa en värld
där jag får vara den som gör dig lycklig
istället för den som orsakar smärta.

Jag vill ta bort all sorg,
och reparera alla sprickor.

Jag vill se dig le.

Så vad säger du?
Ska vi skapa en parallellvärld?

Du och Jag.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Zabina med Poeter.se id #11743 innehar upphovsrätten