Publicerad 2011-01-24 11:43 av Misteria




Det är inte ok

Det som händer nu
jag visste det skulle komma
Jag visste att det skulle göra ont
att jag skulle ha svårt att släppa det
om jag en dag lyckas sker det
som om jag inte visste om det
jag hatar deffinitiva avslut

Jag tycker om frihetskänslan
och leva som ibland ett gottebord
inga möjligheter ska vara stängda
men jag godtar inte att andra gör samma sak
då blir det kränkande
jag har en bubbelnatur
en orättvis känsla i bröstet
det är inte kul att vara orättvis
och sen må dåligt

Man kan ju inte ha kakan och samtidigt äta den
möten och avslut är en del av livet
en stor del
Det är så att inget består i evighet
inget bör man ta förgivet
inga känslor brinner utan bränsle
men det gör ont det är tungt det är outhärdligt
när känslorna är sega som klister
stoltheten äter upp
mig inifrån
men ändå säger jag ok det är ok




2011-01-24





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Misteria med Poeter.se id #36223 innehar upphovsrätten