Publicerad 2011-02-06 20:42 av lonely_on_a_island




Mörkrets öde

Genom mitt fönster
skiner mörkret
så vackert, så ömt

Eldens låga lyser upp
fångar mörkret
fångar mig

En brinnande själ i helvetet
det är jag

Uppslukad av en svart ocean
Aldrig mera ljus
För all tid mörker

En ny fas
en ny tid
Den mörka sidan är nu min

Här ska jag leva, här är jag död





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren lonely_on_a_island med Poeter.se id #36349 innehar upphovsrätten