Publicerad 2011-12-25 01:44 av uppsnärjd

men inget jag rekommenderar.


kaos är ett sätt att leva.

julafton -
magiskt men tragiskt

jag gick genom skogen men
rädslan snuddade mig inte ens
funderar på
om det skulle göra
ont att drunkna,
ifall isen skulle skära
upp min kropp som
knivblad
men vid sjön
kommer jag fram till
att det spelar nog ingen roll
just idag

23 december -
atombomb

ögonlocken är det tyngsta
jag äger idag
sömnen har flytt mig,
förkastat mig
sen en decemberdag,
den dagen jag ringde
och skrattade oavbrutet i
20 minuter
där jag är, på toppen
behöver man ingen sömn,
mat eller dryck
vet att ingenting
kan ta ner mig
ingenting


22 december -
uppsnärjd i det blå

somnar i duschen
kroppen är trött
men sinnet är som vassast
lyckan sitter i mig
bränner mig nästan
ni kallar mig manisk,
ni säger att något är fel
ni säger drogmissbruk,
pissprover och tecken.
dessa veckor
har varit de bästa i mitt liv.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren uppsnärjd med Poeter.se id #13533 innehar upphovsrätten