Publicerad 2012-11-30 00:01 av Celticgirl
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Celticgirl med Poeter.se id #39155 innehar upphovsrätten
har svårt att slappna av helt enkelt.. för mycket intryck...vill bara sova...egentligen
kan inte sova
vaken
i natten
sömnen har fortfarande inte
tagit mig
i besittning
den död som kommer
i skymningen
hinner aldrig
inta min själs boning
bygga bo i mina tankar
ju sömnigare
ju mindre tro
finns kvar
att den någonsin
kommer dyka upp
...sömnen då
döden den kommer
var så säker
i gryningen
kommer inget liv
att finnas kvar
zombievaken
i tidsaverkat
vakum
så ser
mina dagar
numer
ut
halvdöd eller halvlevande?
Ja,inte vet jag vilket som mest speglar mitt förstånd, kanske är det som med tanken om 'glaset som är halvtomt eller halvfyllt, beroende på hur man ser på sitt liv'
sömnig
halvvaken
en forna livsform
rester
av ett
tidigare
sprudlande
liv
© 2012 Celticgirl
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Celticgirl med Poeter.se id #39155 innehar upphovsrätten