Publicerad 2013-02-01 21:47 av Yrre




Blänk

 

 

Hej, jag är din tanke som skriver,

vill bara säga att himlen har sin höjd

såsom åkrar sin fröjd

 

att vatten går bra att bada i

att alger är bra för hyn

att kärleken är som nektaren i

den vackraste blomsterplym

 

Hej, här är gruset svalt mot vuxna småbarns fötter

här har smultron sitt röda skratt

och jag vet att i vart timmergömsle

finns en dyrbar skatt

 

jag vet hur solen stiger sitt

hur aftonen böjer sig och niger

att kvällningen färgar himlen rosa

det är därför som jag skriver

 

för din tanke är som nybörjad morgon

som ett hjortron i hettande dag

och alla tankar vi tänker

mynnar ut i det som är jag

 

så hav en smula förtroende, lägg

din börda i knäet mitt

så ska jag korta det som sårar dig

och det andra ska jag kalla mitt

 

Jag är din tanke, bara en apostrof, ett svepande

av dimmor som underhud når

tyst nu säger jag

du är min

min tanke vartän jag går.





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Yrre med Poeter.se id #11269 innehar upphovsrätten