Publicerad 2013-09-16 17:58 av Ethiwen
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Ethiwen med Poeter.se id #34800 innehar upphovsrätten
Ville bara skriva av mig i mitt förvirrande gråt.
Varför gråter jag?
Mina ögon svider
av oförklarliga tårar
Varför är mitt hjärta tungt?
Varför känns det som att jag är ständigt fallande genom en mörk avgrund?
Kan det ha varit Du?
Kan det ha varit Dina ord?
Först var det ett skämt
Jag skrattade, eller försökte skratta
Men vid något tillfälle blev det för mycket
Och mörkret kom
Jag ville gråta
Långa timmar av bultande oförklarlig sorg
Jag gråter nu
Men jag gråter utan lättnad
Kanske kan jag skylla på stress?
På att allting är lite för mycket just nu?
Snälla kropp, hjärna, själ
Varför gråter jag?
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Ethiwen med Poeter.se id #34800 innehar upphovsrätten