Publicerad 2013-09-23 00:58 av Cogito Ergo Sum




Att vara en gatuhund

Det lenar
Det där leendet ni gav mig
Lugnade
Om än för en liten stund

Tycke rni verkligen att jag är okej?
Kanske till och med lite roligt?
Att ni faktiskt vill lyssna på mitt käbb
Trots att jag är en gatuhund

Vågar jag hoppas
Att få bli en del
Av ett maskineri
Att få känna sig som en
Människa





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Cogito Ergo Sum med Poeter.se id #36237 innehar upphovsrätten