Publicerad 2013-11-03 23:37 av Cogito Ergo Sum

Att inte kunna erkänna,förneka,längta,gråta

Och törsta



Tusen ord är inte nog

Första gången
Första gången
Jag känt en låga

Men varför
Är det så svårt att erkänna
Att smärtan pirrar
Värker
Bränner
Jag vill ha mer

Aldrig har jag känt
Mig rätt
Vacker
Åtråvärd

Allt det jag inte är

Att jag fann dig
Är det vackraste
I världen

Men varför
Kan jag inte erkänna
Att jag vill ha dig
Nära?

Varför tystnar
Jag när du är
I min närhet

Varför





Kan jag inte säga
Hur mitt hjärta växer
När jag möter din blick?





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Cogito Ergo Sum med Poeter.se id #36237 innehar upphovsrätten