Publicerad 2014-05-01 02:26 av Mats Henricson

en metaforisk betraktelse.........


Min syn på världen av idag !

Om världens stormaktsledare kan man säga : De är som  girighetens furste , Mammon, ett exempel är  att om dessa ledare bara ville så skulle världsvälten och den oerhört höga barndödligheten bland U-ländernas spädbarn ,bli ett hemskt minne blott, mediciner och mat finns i överflöd, men det är inte lönsamt att skicka mediciner och mat till U-länderna , det blir ju en förlust ! Fråga Läkare Utan Gränser, de vet ! Vinstintresset är den varböld som infekterar sinnena på de allra flesta av världens stora ledare , alla deras vackra ord om att hjälpa U-länderna faller platt till marken när vi vanliga vet att mångdubbelt mer pengar satsas på militärutgifter och krig !

 

--------





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Mats Henricson med Poeter.se id #18487 innehar upphovsrätten