Publicerad 2014-10-19 19:18 av Ansia




Jag gick in i en kyrka idag

Jag gick in i en kyrka idag

Jag gick in i en kyrka inte för att reflektera över andra människors tro utan för att svepa mig in i dess
tystnads

lukt av gammal makt och tända dödens ljus och tummad psalmbok och jag vilade i den

Jag gick in i en kyrka och lät mig vaggas in i Tanken av trygghet som jag så många gånger har funderat

förundrat

förkastat

Jag gick in i en kyrka och skriken
tystnade för ett tag och jag fick inte ens tårar
i ögonen

För ekot av ditt leende drog mig in och höll mig kvar

I flera minuter





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Ansia med Poeter.se id #39690 innehar upphovsrätten