Publicerad 2015-01-01 20:45 av hawkeye

Nytt år nya drömmar...


Jag vandrar i cirklar Eliza

Eliza jag går
men vet inte var
Gör upp nya spår
där gamla finns kvar

Riktning jag följer
mot öst eller väst
Mörkret mig döljer
den väg som är bäst

Eliza min vän
du leker tafatt
Och undrar så vem
jag söker var natt

Du är något drömt
jag inte kan nå
Som de vore dömt
att aldrig bli två

Blickar mot gärdet
med frågande tår
Kärlek vad är det
jag aldrig förstår





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren hawkeye med Poeter.se id #1861 innehar upphovsrätten