Publicerad 2015-06-22 18:22 av cogitoergosum




det tar skada som växer vackrast och lovar mest

Gladast av alla barn
Och var aldrig till besvär
Ingen behövde någonsin leta
För jag var alltid där

Systrarna hade sin hungerstrejk
Och pappa sitt glupska drickande
Ingen räds en bomb
Om de inte hör desss tickande

Ingen hör skrik tomma på ord
Utan frågor finns inget att besvara
Sår som inte sköts om
Kommer att ruttna och vara

Gladast av alla barn
Växte upp trasig och skev
Jag ville aldrig vara till besvär
Men blev det jag blev





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren cogitoergosum med Poeter.se id #10532 innehar upphovsrätten