Publicerad 2015-12-25 11:15 av majsis
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren majsis med Poeter.se id #48357 innehar upphovsrätten
Juldagen med mångubben.
Det var arla på Juldagens morgon jag såg.
Brevet jag äntligen fått.
Brevet var frankerat med stjärna i hörnet.
Brevet som mig äntligen nått.
Skriften var skriven med vackraste bläck.
Kuvert utav silver med glans.
Det var skrivet med kärlek av mångubben själv.
Där han var upp på himlen nånstans.
Vi ska träffas i natten för vår fullmånedans.
Vi ska dansa hela natten lång.
Ackompanjeras av änglar som spelar fiol.
Sedan sjunger dom vacker sång.
För i kväll och i natt är stunden här.
Då vi dansar vår fullmånedans.
Bara månen och jag och vår hemlighet.
Var vi dansar i natt någonstans.
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren majsis med Poeter.se id #48357 innehar upphovsrätten