Publicerad 2016-09-02 10:43 av KeB

Efter en god natts sömn bredvid honom...


Vardagens berg-och-dalbana

Ljuva morgon!
Vaknar i lugnt läge.
Fnular lite.
Tar mej tid
för frukost
och samtal.
Vägrar hoppa på
berg-och-dalbanan
på väg till jobb idag.
Tittar inte ens
åt dess håll,
låter oroståget
bara rusa förbi!
Idag,
väljer jag annat färdmedel
- kärlekstunneln!





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren KeB med Poeter.se id #78577 innehar upphovsrätten