Publicerad 2017-01-07 10:00 av Jeanne-Marie
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Jeanne-Marie med Poeter.se id #87435 innehar upphovsrätten
Är det någon mer kvinna än jag som känner frustration över denna pjäs? Kommunikation är väl a och o i ett förhållande?
Cyrano de Bergerac
Om mannen vackra oden läsa
Om vi kan tala med varandra
Om vi i samförstånd kan vandra
Om du kan lyssna på min röst
På min förtvivlan, vara tröst
Om du med orden kan förmedla
Och göra slut på all min leda
Om du i älskogshettan viskar
Du åtråns hetta så frampiskar
Ett ord av uppmuntran och tröst
Att höra på din vackra röst
Att diskutera politik
Det gör vår samvaro mer rik
Att vi kan tala med varann
När vi där går på livets strand
Och när du talar utan ord
Jag känner himmel hav och jord
När dina blickar möter mina
Ett ögonblick som snart försvinna
Vad gör väl då en väldig näsa
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Jeanne-Marie med Poeter.se id #87435 innehar upphovsrätten