Publicerad 2017-01-08 08:33 av Jeanne-Marie

Visst, jag tror på yttrandefrihet, men den missbrukas och används inte för att uttrycka neutral fakta.


Kränka

Varför ska man kränka
Eller  låta sig kränkas
Vad glädje kan det skänka
Kan det tänkas

Att det handlar om retorik
I yttrandefrihetens namn
Det är en sorglig taktik
Där vi ror liket i hamn

Där vi själva kan dränkas
Där de dränkta draggas
Hur kan låta oss sänkas
Så lågt att vi invaggas

Att tro
Att det handlar om demokrati
När vi båten ro





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Jeanne-Marie med Poeter.se id #87435 innehar upphovsrätten