Trött på alla löften
jag känner miginte viktig
det finns dom som lovar
jag hör av mig
ringer i morgon
när så kallade vänner gör så
försöker jag blunda
men
när läkare har lovat ringa
gett mig en tid
jag stannar hemma
tiden jag har väntat på
försvinner
timmarna går
ingen läkare ringer
det går inte att skylla på
att jag inte svarat
när jag numera har bara mobiltelefon
ingen fast telefon
det hände samma sak i dag
under eftermiddagen
skulle jag få ett samtal
från en sköterska
jag litat på
nu är klockan över 18
ingen har ringt
jag börjar undra om jag
törs låta någon operera mig
så här får det inte vara
jag ska skriva ett klagomål
lägga i lådan vid vårdcentralen
så dom åtminstone får ett
den lådan sägs det alltid är tom
nu ska den få ett brev från mig
jag hoppas dom tar åt sig kritiken
vår vårdcentral
ska vara den bästa i landstinget
det ska dom få bevisa nu
anits 21 februari 2017
Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren anits med Poeter.se id #21162 innehar upphovsrätten