Publicerad 2017-02-21 18:15 av anits

eget foto


Trött på alla löften

jag känner miginte viktig

det finns dom som lovar

jag hör av mig

ringer i morgon

när så kallade vänner gör så

försöker jag blunda

men

när läkare har lovat ringa

gett mig en tid

jag stannar hemma

tiden jag har väntat på

försvinner

timmarna går

ingen läkare ringer

det går inte att skylla på

att jag inte svarat

när jag numera har bara mobiltelefon

ingen fast telefon

det hände samma sak i dag

under eftermiddagen

skulle jag få ett samtal

från en sköterska

jag litat på

nu är klockan över 18

ingen har ringt

jag börjar undra om jag 

törs låta någon operera mig

så här får det inte vara

jag ska skriva ett klagomål

lägga i lådan vid vårdcentralen

så dom åtminstone får ett

den lådan sägs det alltid är tom

nu ska den få ett brev från mig

jag hoppas dom tar åt sig kritiken

vår vårdcentral

ska vara den bästa i landstinget

det ska dom få bevisa nu

 

anits 21 februari 2017





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren anits med Poeter.se id #21162 innehar upphovsrätten