Publicerad 2017-06-21 12:00 av kjell-åke bearfoot

En ej personlig dikt, men några som gillade öl ville jag skulle skriva en glad dikt till dem på "Hoj-rocken", de tyckte jag hade bra men bara negativa dikter. Jag sa att det var positivt (inte negativt) att se det negativa i samhället. Men skrev den här t


Öltajm

 

Solens sken

ger guldglans

Spritter i ben

härlig balans

 

Allt blir härligt

underbart

Ingenting besvärligt

söker nåt drickbart

 

Hittar några öl

i jakten på nåt gott

Blir som ett nyfött föl

måste släcka törsten fort

 

Ölen landar i buken

nästa klunk får mig att le

Blir en glad och mjuk en

när påfyllningen slinker ner

 

Hux flux

har livet blivit perfekt

Nu gäller relax

alla andra tankar släcks

 

Hurra för solen

spela på fiolen

En sång om ölen

och glöm grälen

 

 





Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren kjell-åke bearfoot med Poeter.se id #39723 innehar upphovsrätten