Publicerad 2018-07-31 17:31 av Projekt överleva




Annorlunda

Efteråt var det som att jag kände mig som aska.
Alltid samma fråga;
Varför händer det aldrig mig?

Om jag hade varit någon annan, hade allt varit annorlunda?
Hade jag då nu istället känt mig som guld istället för samhällets dynga?

Egentligen borde jag inte bry mig,

Men om jag inte vore jag, skulle de vilja ha mig då?






Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren Projekt överleva med Poeter.se id #64764 innehar upphovsrätten