Publicerad 2018-09-01 20:29 av stormengudrun

Inget är för mycket för vad du gav till oss


En mil för dig

Idag gick vi en mil för dig
ja en och en halv blev det visst
spelar ingen roll
ingen sträcka är för lång

vi gick för dig
sonen och jag
just för dig

på dagen tre år sen du lämnade oss
ville vi göra något
för att minnas dig tillsammans

ja och ge dig något tillbaka
som tack
för allt det du gav
oss

din osjälviska kärlek och omsorg
till oss alla
för evigt planterad
I våra hjärtan

din humor din värme ditt skratt
ja hela ditt väsen
minns vi med glädje
och tårfyllda ögon

oförglömlig

En mil gick vi för dig idag
ja det blev visst lite mer

men ingen sträcka är
för lång

för dig







Texten är utskriven från Poeter.se
Författaren stormengudrun med Poeter.se id #109500 innehar upphovsrätten